Loading...

Instagram – dlaczego moje konto nie rośnie? Przecież mam dobrze dobrane hasztagi, odpowiednie godziny publikacji, wysoką częstotliwość postowania… W pościgu za sukcesem na Instagramie łatwo zapomnieć o najważniejszym. O treści i odbiorcy! 

Instagram to algorytm 

To ile osób zobaczy Twój profil zależy tylko od Instagrama. To algorytm decyduje jakie masz zasięgi, i ile nowych osób do Ciebie trafia. Oczywiście warto wiedzieć jakie stosować hasztagi, i o której godzinie najlepiej publikować. Jednak nie to jest kluczem do sukcesu. Najważniejsze jest to, by Twój profil spodobał się nowym osobom, które do Ciebie trafią i by zostały one u Ciebie na dłużej. Jak to zrobić? O tym poniżej

Co powoduje, że zaczynasz kogoś obserwować na Instagramie?

– Bo to twój znajomy lub rodzina.

– Bo jest osobą znaną.

– Bo treści, które publikuje są estetyczne ciekawe i interesujące.

Dokładnie tak samo działa w drugą stronę. Musisz spełnić, któryś z powyższych warunków, by ktoś zaczął obserwować Ciebie.

Jeśli chcesz, by obserwowali Ciebie nie tylko znajomi lub rodzina, a nie jesteś znanym piłkarzem lub aktorką, musisz dać ludziom powód, dla którego mieliby Ciebie obserwować. Tym powodem muszą być treści, które publikujesz. I mam tu na myśli zdjęcia, opisy a także materiały publikowane w Insta stories.

Loading...

Przede wszystkim dobre zdjęcie

Niezależnie co znajdzie się na Twoim zdjęciu powinno być ono dobre. Pisząc dobre mam na myśli, ostre, poprawnie naświetlone, dobrze i ciekawie skadrowane i w wysokiej rozdzielczości. Dobre technicznie zdjęcie to podstawa, bez której na Instagramie ani rusz.

Pozytywna wiadomość jest jednak taka, że technicznego aspektu robienia zdjęć łatwo można się nauczyć. Żeby to zrobić nie potrzeba drogiego sprzętu. Wystarczy odrobina czasu i aparat w telefonie. W końcu najlepszy aparat to ten, który mamy przy sobie.

Zła wiadomość jest taka, że samo dobre zdjęcie nie wystarczy, by odnieść sukces na Instagramie.

Zainteresuj

Oczywiście mama lub ciocia będą Cię śledzić zawsze, ale co z osobami, które Cię nie znają? Wejdź w buty osoby, która ma Cię obserwować. Zastanów się czy to co zobaczy na Twoim profilu będzie dla niej interesujące, ciekawe lub śmieszne. Czy Twój wpis poprawi jej nastrój, rozśmieszy a może nauczy czegoś nowego? Im więcej użytecznych treści na Twoim koncie tym większa szansa na sukces.

Loading...

Nie każdy myśli tak jak Ty! 

To co jest interesujące dla Ciebie niekoniecznie jest takie dla innych. Instagram to platforma społecznościowa. Dlatego jeśli chcesz, by Twoje konto stawało się coraz bardziej popularne musisz pomyśleć o tym, czy to co dajesz na swój profil zainteresuje Twoich odbiorców. 

Bolesna prawda jest taka, że dla każdego rodzica najsłodsze jest jego własne dziecko, tak samo jak dla każdego właściciela najpiękniejszy jest jego własny pies. 

Dlatego zastanów się zanim 50 raz opublikujesz swoje selfie lub kiedy setny raz pokażesz jak słodko uśmiecha się Twoje dziecko. To za mało, by zainteresować większą grupę ludzi niż rodzina czy znajomi. 

Nie próbuj zainteresować każdego

Im bardziej szczegółowo określisz do kogo chcesz trafić tym łatwiej będzie Ci to zrobić. Nie próbuj zainteresować wszystkich. Nie da się jednocześnie zainteresować fana szybkich samochodów, mamy przedszkolaka, wielbiciela kotów oraz miłośnika podróży z plecakiem. 

Dajmy na to, że jesteś magikiem, który otwiera swój profil na Instagramie. Do kogo chcesz trafić? Do innych magików, z którymi będziesz mógł wymieniać się swoimi magicznymi doświadczeniami?  Do młodszych adeptów sztuki magicznej, którzy chcą dopiero nauczyć się magicznych sztuczek? A może do rodziców dzieci, którzy organizują przyjęcia urodzinowe dla swoich pociech, na których Ty mógłbyś występować? 

Im bardziej szczegółowo określisz do kogo chcesz trafić, tym łatwiej będzie Ci skonstruować przekaz, który zainteresuje odbiorcę. 

Loading...

Liczy się pomysł

To banalne, ale bardzo prawdziwe stwierdzenie. Dobry, dostosowany do Ciebie i Twoich możliwości a przede wszystkim do Twoich odbiorców pomysł to klucz do sukcesu. Pomysł na konto nie musi być przełomowy. Na Instagramie właściwie wszystko już było i ciężko jest stworzyć coś zupełnie nowego i oryginalnego. Możesz poszukać kont, które w Twojej dziedzinie odniosły sukces i zastanowić się co jest w nich takiego, że ludzie je lubią. Przepuść  to przez swoją głowę i dodaj coś od siebie. Jednak pamiętaj nie zrzynaj! Warto jest się inspirować ale nie powielać.

Moim pomysłem było założenie konta ze zdjęciami z podróży. Nie chciałem jednak dawać swoich zdjęć na tle odwiedzanych miejsc lub kolejnych zdjęć krajobrazów. Stąd pomysł, by zacząć na Instagramie dawać zdjęcia z podróży pluszowego misia. Zdjęć z podróży po świecie na Instagramie są miliony. Zdjęć podróżującego misia dużo mniej.

Ciężka praca i wytrwałość

Sukces na Instagramie to przede wszystkim ciężka praca a dokładniej dużo ciężkiej i konsekwentnej pracy. Nie da się tego ominąć i pójść na skróty. Dlatego daj sobie czas i nie zniechęcaj się pierwszymi niepowodzeniami. 

Moim pomysłem było założenie konta ze zdjęciami z podróży. Nie chciałem jednak dawać swoich zdjęć na tle odwiedzanych miejsc lub kolejnych zdjęć krajobrazów. Stąd pomysł, by zacząć na Instagramie dawać zdjęcia z podróży pluszowego misia. Zdjęć z podróży po świecie na Instagramie są miliony. Zdjęć podróżującego misia dużo mniej.

Ciężka praca i wytrwałość

Sukces na Instagramie to przede wszystkim ciężka praca a dokładniej dużo ciężkiej i konsekwentnej pracy. Nie da się tego ominąć i pójść na skróty. Dlatego daj sobie czas i nie zniechęcaj się pierwszymi niepowodzeniami. 

Loading...
2018-10-22T22:31:38+00:00